Βιταμίνη D

Βιταμίνη D
Ιούλιος 19, 2019

Η βιταμίνη D ή αλλιώς «βιταμίνη του ήλιου» είναι ζωτικής σημασίας για την καλή σωματική αλλά και ψυχική υγεία.

Σε αντίθεση με ορισμένες άλλες βιταμίνες η βιταμίνη D δεν λαμβάνεται από τις τροφές, αλλά συντίθεται από την έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία.

 

Όμως ο σύγχρονος τρόπος ζωής όμως, με την πολύωρη παραμονή στους κλειστούς χώρους αλλά και την υπερβολική χρήση αντιηλιακών, έχει ως αποτέλεσμα ένας στους πέντε να έχει έλλειψη ή ανεπάρκεια της βιταμίνης D στον οργανισμό τους.

 

Πόνoς στα κόκκαλα

 

Ο πόνος στα κόκαλα και στις αρθρώσεις που επιμένει και δεν υποχωρεί ούτε το χειμώνα αλλά ούτε το καλοκαίρι ίσως να οφείλετε στην έλλειψη βιταμίνης D.

Επιστημονική μελέτη έδειξε ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης D αυξάνει τον κίνδυνο για πόνους στις αρθρώσεις των ισχίων και των γονάτων.

Ο πόνος επιδεινώνεται εάν η ανεπάρκεια δεν αντιμετωπιστεί με συμπληρώματα.

 

Πεσμένη διάθεση

 

Η έλλειψη της βιταμίνης D μπορεί να συνδέεται με τη μειωμένη σερατονίνη η οποία ως γνωστόν ευθύνεται για τη κακή διάθεση

 

Ιδρώνει το κεφάλι

Μπορεί να ακούγεται παράξενο αλλά ένα από πρώτα και κλασικότερα συμπτώματα της έλλειψης της βιταμίνης είναι ο υπερβολικός ιδρώτας στο κεφάλι.

 

Γαστρεντερικά προβλήματα

Όσοι έχουν έλλειψη της πολύτιμης αυτής βιταμίνης μπορεί να αντιμετωπίζουν στομαχικές διαταραχέςόπως φούσκωμα στην κοιλιά, δυσκοιλιότητα και άλλα.

 

Αδύναμα οστά

Όσοι αντιμετωπίζουν έλλειψη βιταμίνης D αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο καταγμάτων.

 

Πως να την αυξήσετε

Τα επίπεδα βιταμίνης D μπορεί να αυξηθούν με την έκθεση στον ήλιο περίπου 20 λεπτά την ημέρα, με ακάλυπτα τα χέρια ή τα κάτω άκρα και χωρίς αντηλιακό από τα τέλη Μαρτίου ή τις αρχές Απριλίου έως τα τέλη Σεπτεμβρίου, τις ώρες 11πμ. έως 3μμ.

Από την άλλη πλευρά οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη D είναι το τυρί, τα λιπαρά ψάρια, το συκώτι, τα τρόφιμα εμπλουτισμένα με βιταμίνη D, όπως ορισμένα δημητριακά.

Posted in Άρθρα | Tags: