Λίπος στο συκώτι

Λίπος στο συκώτι
Ιούλιος 19, 2019

Το λίπος στο συκώτι ή η λεγόμενη λιπώδης νόσος του ήπατος εμφανίζεται όταν πάνω από το 5% των κυττάρων του ήπατος περιέχουν λίπος.

 

Αν και τα αίτια της πάθησης δεν είναι γνωστά, οι παράγοντες που ενοχοποιούνται είναι η κακή διατροφή και η κληρονομικότητα.

 

Η νόσος  διακρίνεται:

στην αλκοολική λιπώδη νόσος του ήπατος και

στη μη αλκοολική λιπώδη νόσος του ήπατος που προκαλεί σοβαρές βλάβες στο συκώτι.

 

Αποτοξίνωση 

 

Η βασική κατεύθυνση για την αντιμετώπισης της λιπώδους νόσου του ήπατος περιλαμβάνει αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες, κυρίως στη διατροφή και στα επίπεδα σωματικής άσκησης.

Επίσης υπάρχουν και ορισμένες τροφές οι οποίες χάρη στην ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση, που διαθέτουν το βοηθούν να επιδιορθώσει βλάβες στα κύτταρά του.

 

Σκόρδο

 

Μελέτη στην επιθεώρηση Advanced Biomedical Research  έδειξε πως το σκόρδο συμβάλλει στη μείωση του σωματικού βάρους και των αποθεμάτων λίπους στο σώμα σε ασθενείς με λιπώδη νόσο του ήπατος.

 

Ω-3 λιπαρά οξέα

 

Τα Ω-3 λιπαρά οξέα που υπάρχουν σε ψάρια όπως ο τόνος, ο σολομός, το σκουμπρί και οι ξηροί καρποί βελτιώνουν τα επίπεδα λίπους στο συκώτι και τα επίπεδα της «καλής» HDL χοληστερόλης στα άτομα με λιπώδη νόσο του ήπατος.

 

 Καφές

 

Μελέτη στην επιθεώρηση Annals of Hepatology, ο καφές είναι ιδιαίτερα ευεργετικός για το συκώτι καθώς έχει ισχυρή αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση και βοηθά στην αντιμετώπιση της υψηλής χοληστερόλης και της υπέρτασης.

 

 

Ποικιλία λαχανικών

 

Η διατροφή για να αντιμετωπιστεί το λίπος στο συκώτι πρέπει να περιλαμβάνει ποικιλία λαχανικών.

Μελέτη στην επιθεώρηση Journal of Nutrition που βασίστηκε σε πειράματα σε ποντίκια έδειξε ότι το μπρόκολο μπορεί να αποτρέψει τη συσσώρευση επιπρόσθετου λίπους στο συκώτι.

 

Ποιες τροφές δεν πρέπει να περιλαμβάνει η διατροφή

 

Η προσθήκη υγιεινών τροφών στο καθημερινό διαιτολόγιο βοηθά να αντιμετωπιστεί το λίπος στο συκώτι. Εξίσου σημαντικό είναι όμως να αποφεύγονται προϊόντα που επιδεινώνουν το πρόβλημα.

 

Ζάχαρη

 

Όσες τροφές περιέχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε επεξεργασμένη (λευκή) ζάχαρη αυξάνουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα κι έτσι συμβάλλουν μακροπρόθεσμα στη συσσώρευση λίπους σε ολόκληρο το σώμα –και στο συκώτι.

 

Αλκοόλ

 

Το αλκοόλ, όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες και για μεγάλο χρονικό διάστημα, οδηγεί και στην κίρρωση.

Για αυτό οι ειδικοί συνιστούν πλήρης αποχή από το αλκοόλ

 

Επεξεργασμένοι υδατάνθρακες

 

Το λευκό ψωμί, τα λευκά ζυμαρικά και το λευκό ρύζι αυξάνουν τα επίπεδα του σακχάρου και οδηγούν σταδιακά στη συσσώρευση λίπους.

Αντικαταστήστε τα με τα αντίστοιχα προϊόντα ολικής άλεσης.

 

 

Τηγανητά

 

Τα τηγανητά φαγητά είναι πλούσια σε ανθυγιεινά λιπαρά, τα οποία προωθούν την αύξηση του σωματικού βάρους.

 

Κόκκινο κρέας

 

Τα κόκκινα κρέατα πρέπει να καταναλώνονται σε ελάχιστες μόνο ποσότητες και οι ειδικοί συστήνουν να καταναλώνονται είδη άπαχου κρέατος (όπως το κοτόπουλο και η γαλοπούλα), το ψάρι και η σόγια.